Highlight Sverige - Frankrike JVM 2009


Kommentarer
Postat av: Peter

Ser ut som att försvaret gjorde en hyffsad match :)

2009-07-03 @ 12:48:14
Postat av: Supporter

Mycket bra defense emot Frankrike!

Jag vet inte vem coachen som pratar är men vad han sa är precis vad ett svenskt landslag ska göra. Förlorar gör alla lag någon gång, men det gäller att förlora med flaggan i topp. Om alla ger 100% är det ingen skam att förlora. Det bevisar bara att vi gjorde allt vad vi kunde göra, men att vi mötte ett övermäktigt motstånd.



Jag hoppas verkligen att vi tar med oss den inställningen när vi möter Tyskland. Det kommer att krävas nästan ännu mera av "killer instinct" ifrån defense för att få stopp på deras springspel. Men tro inte att dom bara kommer att springa med bollen. Det kommer säkert förekomma några "play actions" också. Det måste vi vara beredda på. Bara för att dom har ett starkt "run offense" betyder inte att dom inte kan passa bollen.



Vad jag hittills har sett av det svenska landslaget är att defense har blivit bättre och gjorde ett mycket bra jobb emot Frankrike. Det jag vill se nu är att vi bevisar att vi även kan producera något på offense eftersom jag vet att vi har bra talanger i fråga om både QB, running backs och framförallt WR.



Japan höll på att vinna över favorittippade Kanada. Japanska laget var mindre än kanadensarna men hade ett klurigt och bra vältränat offense. Bra bollmotagare samt smarta spel. Det överraskade Kanada som var mycket större.



Jag vet att offense kan mycket mera än vad som hittills har visats och jag ser fram emot ett smart offense emot Tyskland. Eftersom dom ofta springer med bollen antar jag att deras defense är mera vana vid att stoppa det än vad dom är att stoppa ett passande offense? Därför tror jag att nyckeln till vinst är att använda mycket passpel och play action.



Hur som helst är jag glad att vi vann emot Frankrike och hoppas att vi kör över Tyskland. Det kommer att göra oss bäst i Europa. Vilket inte är så dåligt.



GO TEAM SWEDEN GO!! Visa att vi är vikingar som de 3 snubbarna på läktaren.

2009-07-03 @ 14:12:22
Postat av: Supporter

Det glädjer mig också att ni äntligen har fått till bildformatet på videoklippen. Inga mera långsmala svenskar. Börjar likna nått.

2009-07-03 @ 14:19:23
Postat av: Suss

Supporter! Mycket bra skrivet!

2009-07-03 @ 16:21:41
Postat av: Suss, igen

Syftar på Supporters långa inlägg, inte det om bildformatet...

2009-07-03 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0